Sunday, March 28, 2010

Semalam aku bergelap sekejap...


EARTH HOUR 2010

Stadium sarang burung
bergelap jugak semalam..

Semalam ,satu dunia mengambil bahagian dalam kempen diberi nama ‘Earth Hour 2010’ (Detik Dunia) bertujuan menggerakkan usaha mengubah cuaca dunia dengan mematikan suis tenaga elektrik selama sejam,aku pun mengambil bahagian bagi menyokong kempen nie...

Sejarah pengwujudan EARTH HOUR 2010


Langkah bergelap sejam mulanya dilaksanakan di Sydney pada 2007 dan menjadi acara tahunan. Penajanya, Tabung Alam Semula Jadi Sedunia (WWF) menjangka penyertaan tahun ini adalah yang terbanyak.
Kepulauan Chatham menjadi tempat pertama memadamkan elektrik pada 8.30 malam waktu tempatan disusuli lokasi lain di seluruh dunia dan berakhir di Samoa, 24 jam kemudian.

Walaupun aku ade exam semalam tapie aku still sambut earth hour jgk..
hahahahahahhahahaha..
aku bangga kepada owng yang sambut kempen nie..
and aku bangga kepada kawan -kawan aku yang sambut earth hour nie..
kak sha ,nadia, fatin n akmal
klu boleh aku nak jadikkan kowng sebagai duta
earth hour tapi malangnya tak boleh..
hahahahahahahaha

Dibawah nie aku nak tunjukkan kowng gambar satu dunia
sambut earth hour pada hari semalam..

TORONTO EARTH HOUR

SDYNEY EARTH HOUR

KUALA LUMPUR EARTH HOUR.


Kesimpulannya disini earth hour ialah salah satu cara yang perlu kita
jalankan untuk mengurangkan berlakunya global warming..
earth hour ialah salah satu yang disaran kan oleh wwf untuk
memelihara bumi daripada berlakunya global warming..

Aku adalah aku..
hahahahahaha
kenapa aku tulis mcm nie
kalau kowng nak tahu
tunggu post blong aku yang akan datang eh..
hahahahahahaha...

hahahahahahhahahahahahhaha,,
tungggguuuuuuuuu,,

No comments:

Post a Comment